A la hora de decidir llançar-nos a les xarxes socials tenim moltes opcions per a convertir-nos en un Community Manager:
- Podem llegir llibres sobre Social Media: http://ves.cat/aF0F (117 llibres)
- Podem llegir els que es consideren els millors articles sobre Community Manager: http://ves.cat/aF-l (150 articles) http://ves.cat/aF-n (100 articles)
- Podem fer-nos els amos de les millors aplicacions per al Community Manager: http://ves.cat/aF-u
- Podem fer cas dels 10 consells http://ves.cat/aF-Z o més http://ves.cat/aF-1 que ens donen les webs a internet.
- O podem estudiar-nos les 10 millors infografies sobre xarxes socials http://ves.cat/aF-4 .
Però al final el que realment importa és:
Tenir mentalitat 2.0.
El que cal és canviar la mentalitat individual en la què la societat estava evolucionant en mig d'una frenètica carrera per ser els primers en alguna cosa i plantar la nostra bandera.
La informàtica abans era un camp solitari, on estaves davant de l'ordinador, de manera aïllada i concentrada.
Ara és un medi socialitzador, on la gent es mou instintivament per necessitats (personals, professionals o purament lúdiques) per a reconèixer-los cal identificar els targets. Saber a qui busquem a on i quan.
Cal saber trobar el públic que ens interessa, i el més important: ser allà per a que ens trobi qui ens busca.
Mires molts dels consells que t’ofereixen i no disten gaire de les regles bàsiques de conductes socials: Escolta el que es diu i parla del que saps aportant contingut, reflexions, consells, anàlisi i enllaços rellevants. Implica’t en la causa tant dins com fora de les xarxes, a nivell personal, estimant la marca però empatitzant amb els usuaris. Mai faltar al respecte a ningú ni entrar en discussions no constructives.
Regles bàsiques que s’han de tenir en compte dins i fora de les xarxes socials.
Però realment el què i el com dir les coses és el més important. Això serà el que cridi i mantingui a un públic i allunyi a un altre. Els coneixements sobre màrqueting i periodisme son els més indicats per a poder parlar públicament a través del teu perfil social.
Les claus: una bona estratègia definida i un instint per identificar el perfil dels teus followers; així com conèixer les eines que et permeten destacar-ne els més influents. Una bona eina per això és Klout.
Qui digui que qualsevol no pot ser un Community Manager menteix. Segons la Viquipèdia:
“Un Responsable de Comunitat o Community Manager en anglès, és la persona encarregada de crear, gestionar i dinamitzar una comunitat virtual a Internet, independentment de la plataforma o eines digitals utilitzades, amb l'objectiu d'aconseguir que els usuaris participin i interactuïn entre ells. “ (font original: http://ves.cat/aGbf)
Tota persona que té un perfil té una comunitat i ell la manega, pot ser comunitat dels teus 10 amics o una macro comunitat de 2000 persones. Ara, un bon Community Manager és el que porta aquesta comunitat cap a on vol, i és la persona capaç d’orientar-la a les vendes, al suport, al branding o al que vulgui... I això no tothom ho sap fer.
Un perfil a les xarxes socials mal portat, pot repercutir a la imatge que donem al món, ja sigui personal o corporativa.
Així doncs, val la pena apropar-s’hi sense por, però amb cautela i sent conscients d’on entrem. No deixar que les pors o els complexos ens ceguin i si no sabem qui volem ser, deixar que la comunitat ens ho faci saber.
Per exemple:
- La gent ens polemitza els nostres posts? -- Ens demanen debat.
- Ens plantegen problemes o suggeriments? -- Volen que els donem suport.
- Ens retuitegen o comparteixen molt en les xarxes? -- Volen més links i noctícies interessants.
Ser susceptible a tot això, més el valor afegit dels nostres coneixements, farà que siguem uns bons Community Manager.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada